Simpelste make-up remover ooit!

cof

Maar 2 ingrediënten nodig voor deze make-up remover

Wie regelmatig make-up gebruikt weet hoe belangrijk het is om die ‘s avonds grondig te verwijderen. Daarvoor zijn allerhande producten op de markt, maar als je de ingrediëntenlijst eens bestudeert lopen de koude rillingen over je rug. Wat voor chemische rommel gooien ze daar in en is dat eigenlijk wel nodig?

Natuurlijk niet! Een make-up remover is heel makkelijk zelf te maken en je
hebt er maar enkele ingrediënten voor nodig.
Er zijn een heleboel recepten op het internet die allemaal beweren dat zij
de beste zijn, maar welke is nu eigenlijk de beste zelfgemaakte make-up
remover? Of bestaat er nog een betere oplossing?
Even ter verduidelijking: ik draag niet echt veel make up. Eigenlijk zelden.
Maar nu en dan transformeer ik me in mijn alter ego Heksje Kriebelkruidje
om kinderfeestjes te animeren. En dan gaat de schminkdoos open! En hoe!
Ja, het oog wil ook wat, he 😉

sdr

Heksje Kriebelkruidje

Anyways, wat je erop smeert moet er natuurlijk ook weer afgehaald
worden, dus ik ging op zoek naar een alternatief voor de met chemicalën
beladen gekochte producten.
Hier is een lijstje van ingrediënten die je in een gekochte make-up remover
kunt vinden en die ik (en wellicht jij ook) op mijn ogen aanbracht:
Mineral Oil, Isopropyl Palmitate, Polyethylene, Ceteth-20, Trihydroxystearin,
Sorbic Acid, Methylparaben, Butylparaben, Propylparaben, Vanillin,
Titanium Dioxide.
Bah.
Er zitten al 3 soorten parabenen in, nog ‘ns bah. En sommige van de andere ingrediënten
scoren ook niet te best op de site https://www.ewg.org/skindeep/,
daar kun je de ingrediënten intoetsten en dan zie je het gezondheidsrisico.
Jammer genoeg een Engelstalige site. Ik weet niet of er een Nederlandstalige
versie van is. Maar je zult merken dat je deze producten echt niet in
of op je ogen wilt. Een score 0 is de best haalbare score en naarmate de
score omhoog gaat wordt het ingrediënt problematischer.
– mineral oil – (1-3):
– ceteth 20 (2):
– sorbic acid (3):
– methylparaben (4):
– titanium dioxide (1-3)
Niets dat ik in de buurt van mijn ogen wil hebben! Dus ging ik weer op
zoek naar anders en beter en kwam op dit poepsimpele recept, echt,
eenvoudiger kan het niet, en je hebt maar 2 ingrediënten nodig:

cof
Ingrediënten:
– amandelolie (te verkrijgen bij de apotheker of de natuurwinkel of hier)
– rozenwater (te verkrijgen bij de betere natuurwinkel of hier)

cof
Bereidingswijze:
Vul een flesje half met amandelolie en vul aan met rozenwater. En dat is het. Echt waar! Je zult merken dat de olie en het water niet mengen, dus telkens even schudden voor gebruik.

sdr

Wat gebruik jij om je make up te verwijderen?

Geef een reactie

